Goda skäl att köpa adresser
Lätt att hitta din exakta målgrupp. När du gör ditt urval för att hitta din specifika målgrupp så finns det en mängd variabler att söka på. Det är all från ålder, geografi, kön, inkomst m.m. för privatpersoner. Om det är företag du söker, så kan vi hjälpa dig med namn på beslutsfattare, företagets omsättning, antal anställda, geografi m.m.
Dina utskick kan få en mätbarhet När du designar ditt utskick så kan det vara bra att ha en spårbar kod som dina framtida kunder använder när de nyttjar ditt erbjudande. Detta gör att du vet exakt hur mycket ditt utskick har genererat. Det är ett mycket vanligt och bra sätt att stämma av hur din reklamkampanj har gått.
Du fångar din kunds uppmärksamhet Idag så får vi enorma mängder reklam runt oss, dagarna i ända. Det mesta av företagens marknadsföring kommer i form av digitala erbjudanden. Det är då lätt hänt att man som ev. kund kommer att scrolla förbi det mesta av dem då det är i så stora mängder. Om du skickar ett erbjudande i kundens brevlåda, adresserat direkt till den rätta målgruppen, detta med ett erbjudande som du med största sannolikhet passar din målgrupp, ja då kommer du att få uppmärksamhet. Är det dessutom kuverterat i ett blankt kuvert med ett innehåll i form av ett kvalitetspapper, så kommer din kund garanterat att känna sig utvald.
Vanliga frågor vid köp av adresser
Behöver jag köpa många adresser? Många av våra nya kunder, tror oftast att de behöver köpa tusentals adresser på ett bräde från oss. Är du ny inom att göra utskick, så brukar vi rekommendera att börja med mellan 500–1000 st. utvalda adresser. Detta gör att du inte behöver spendera så mycket pengar, men kan ändå se att ditt utskick fungerar och ger resultat. När du sedan märker att det kommer in nya kunder med dina utskick, så är det mycket mer motiverat att skala upp antalet utskick och på sätt få in mer kunder till din verksamhet. Ingen är gladare än oss om du lyckas med din verksamhet.
Hur fungerar GDPR för mig som kund?
Det du som kund behöver tänka på, är att du blir personuppgiftsansvarig under den tid du innehar registret. De skyldigheter du har, är att det ska förvaras oåtkomligt för tredje part, att du ska kunna visa på tydlig information om hur registret används, samt att man skall kunna begära registerutdrag från er.
Hur får jag ihop text och design till mitt utskick? Vi arbetar idag i ett nära samarbete med en mycket duktig copywriter samt en grafisk designer. Dessa två, är kreativa och har bred erfarenhet av utskick i form av direktreklam och vet exakt vad som säljer och inte, gällande adresserade utskick.